Jak jsem minule psal, máme už číslo popisné. Dnes jsem tedy vzal všechny podklady, co máme, a vyrazil směrem katastrální úřad v Benešově. S radostí jsem vešel na podatelnu, vyfasoval formulář, a když jsem ho po 10 minutách měl skoro vyplněný, tak mi řekli, že ho vlastně ani nepotřebuju. Tak jsem jim dal všechny podklady, co jsem měl a dozvěděl se první ránu dne „Nemáte geodetický plán!“. Přiznám se, že jsem vůbec netušil, co po mě chtějí. Od stavební firmy jsem dostal nějaké podklady pro katastr s tím, že až bude číslo popisné, tak s tím mám jít na katastr. No tak ty podklady co jsem prý dostal, nechtějí, a navíc chtějí vše jako originály, zaslání emailem nepřipadá v úvahu. Tak jsem chtěl volat dodavatelské firmě, načež jsem byl upozorněn, že si to mám jít zařídit ven, že tam zacláním a aby mohli obsloužit někoho jiného. Zvláštní, nikdo kromě mě tam nebyl. Tak jsem skončil před úřadem zcela bez jakéhokoliv výsledku.
Přiznám se, že za nepublikovatelných slov jsem vyrazil na firmu VHS (vodáci) v Benešově, kde jsem potřeboval novou smlouvu na odběr vody s vyjádřením, že můžeme používat dešťovou vodu na splachování. Dotační program NZÚ dešťovka tento dokument požaduje, a bez něj neprovede proplacení dotace. Náš stavební odběr paní v účtárně opravdu našla, ale žádné informace o dešťovce tam nebyly a paní co má tuto agendu na starosti jako na potvoru dnes onemocněla (nikdo neví co jí je a kdy se zase ukáže, ale prý je to vážné). Světe div se, nikdo jí nezastupuje a její agendě nikdo nerozumí, a nikdo jiný než ona to vyjádření vydat nemůže. Takže smlouva nebude, dokud nebude vyjádření se k užití dešťové vody ke splachování. No aspoň mi dali email abych jí napsal, že prý možná bude při nemoci dělat z domova. Takže druhý dnešní bod končí neúspěchem.
Další zastávkou byl městský úřad Vlašim, kde jsem probíral nějaké stavební úpravy na plotě a dozvěděl se, že musíme vytvořit nové ohlášení ke změnám. No s tím jsem počítal, jen jsem si to chtěl ověřit. Cestou ven jsem se stavil ještě o patro níže, abych zjistil jak to je s výměnou občanky, když už máme to číslo popisné. No tak paní mě vyrazila sotva jsem řekl, že nemáme v katastru ještě číslo popisné zapsané. Pak prý musím na evidenci obyvatelstva, a až nás zpracují tam, tak teprve máme jít k nim na focení na novou občanku. Fakt nechápu, proč to v dnešní době nejde vše najednou elektronicky z jednoho místa zařídit.
Pak jsem volal stavebnímu dozoru, abych si ujasnil, jak to tedy má být. A prý opravdu potřebujeme geodetický plán, podle kterého se finálně počítá zdanění nemovitosti. Prý se dělá po tom co je stavba dokončena. Sakra. Už jsme to mohli mít v procesu před čtyřmi měsíci, kdybychom to věděli. Teď to prý zabere cca 2-3 týdny. Geodet to bude muset prý zaměřit, pak to dát na katastr, ten až se uráčí tak mu dá nějaké číslo, to dá geodet nám, my s ním poběžíme zase na katastr a přidáme k tomu číslo popisné a pak bude trvat cca 30 dní, než nám to tam katastr zapíše. No není to na palici? Musím říct, že teď teprve chápu, na co si ty developerské firmy stěžují, když mluví o té úřednické byrokracii. A až tohle vše bude za námi, tak teprve můžeme žádat o dotace, změnu občanky a všechno to další. Možná můžeme začít uzavírat sázky, jestli to do konce roku vše stihneme. Já to už začínám vidět pesimisticky.