Tak včera nám dorazil dopis z městského úřadu Vlašim s přiděleným číslem popisným. Super! Tak a začíná koloběh změny všech dokladů, doručovacích a kontaktních adres. Budeme si muset udělat seznam toho, kde všude to máme změnit, a odškrtávat si, co už máme a co ještě ne.
To mě mimochodem přivedlo k otázce, zda víte jak to funguje, pokud opustíte trvalé bydliště, kam Vám vše chodí a bydlíte někde, kde ještě není adresa. Nás napadla tři řešení:
- Dohodnout se s novým majitelem a vyzvedávat si poštu dočasně z původní schránky. Ale jezděte kvůli tomu 70 km.
- Dohodnout se s novým majitelem a nechat si přeposílat všechnu poštu = vícenáklady za poštovné a záleží na libovůli nové majitele co Vám pošle a co ne, a neřeší to dopisy na občanku.
- U české pošty si zřídit automatickou přeposílku. Toto si ale česká pošta účtuje částkou 200 Kč/měsíc/osobu
Zvolili jsme třetí variantu a vše si nastavili na adresu příbuzného co nám je nejblíže, po jeho souhlasu samozřejmě. Akorát nastavení přeposílky na 4 měsíce nás vyšlo na 2400,-. No neni ta naše pošta boží? Za tu dobu nám přišlo asi 20 dopisů.